سینما
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : محمد علی

 

بیوگرافی فریبرز عرب نیا
بیوگرافی فریبرز عرب نیا
نام: فریبرز عرب نیا
تاریخ تولد: 1343
مدرک تحصیلی:  لیسانس گرافیک از دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر.
همسر سابق آتنه فقیه نصیری
همسر فعلی عسل بدیعی

 

زندگی

فریبرز عرب‌نیا از بازیگران ایرانی است. فریبرز عرب نیا در سال ۱۳۴۳ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ مدرک دیپلم ریاضی فیزیک شد. او پس از طی کردن دوره خدمت سربازی در سال ۱۳۶۴ به ترکیه رفت و در دانشگاه MIDDLE EAST آنکارا مشغول به تحصیل رشته MANAGEMENT شد، اما آن را نیمه تمام رها کرد و به ایران بازگشت تا در رشته مورد علاقه‌اش مشغول شود. او پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های تخصصی تئاتر و سینما به شکل حرفه‌ای وارد کار شد و تئاتر را در کانون تئاتر تجربی زیر نظر استاد حمید سمندریان و سینما را در دوره‌ای دو ساله در مجتمع آموزشی سینما تحصیل کرد. او همچنین در رشتهٔ ارتباط تصویری (گرافیک) موفق به اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه هنر شد. او علاوه بر بازیگری در زمینه طراحی گرافیک نیز فعال می‌باشد.

همسر اول وی آتنه فقیه‌نصیری بود . او سپس با عسل بدیعی ازدواج کرد.

فعالیت هنری

هم زمان با تحصیلات دانشگاهی، آموزش سینما را در مجتمع آموزشی سینما آغاز کرد و مدتی نیز کلاسهای بازیگر تئاتر را در کانون تئاتر تجربی گذراند. نمایش‌هایی که طی این دوره بازی و کارگردانی کرده عبارتند از: آوازخوان طاس، کالیگولا، دایره گچی قفقازی و...

فریبرز عرب‌نیا تا قبل از سال ۱۳۷۴ در هشت فیلم در نقشهای دوم و سوم ظاهر شد و هیچگاه نتوانست توانایی‌هایش را به معرض نمایش بگذارد. اما وقتی از طرف مسعود کیمیایی برای بازی در فیلم ضیافت از او دعوت شد، همگان بر این عقیده بودند که کیمیایی قهرمان خود را یافته‌است. بازی او در فیلم ضیافت یکی از بهترین بازیهای جشنواره چهاردهم فیلم فجر بود.

اوج هنرنمایی فریبرز عرب نیا در فیلم سلطان بود. او توانست شمایل یک قهرمان به ته خط رسیده را به زیبایی هرچه تمام تر ایفا کند. این نقش‌آفرینی تا حدی خوب و پذیرفتنی بود که منتقدان ماهنامه فیلم بازی او را بهترین بازی جشنواره پانزدهم فیلم فجر خواندند. این در حالی بود که عرب نیا حتی کاندید دریافت جایزه هم نشده بود.

فریبرز عرب نیا در فاصله بین ضیافت و سلطان سه فیلم بازی کرد. سه فیلم حادثه‌ای فیلم‌هایی که نه ارزش ماندگاری داشتند و نه عرب نیا نشانی از خود داشت. عرب نیا تا به امروز همچنان در فیلم‌های نچندان مطرح بازی می‌کند. فریبرز عرب نیا پس از سلطان، سه چهار بازی خوب هم در کارنامه سینمایی خود ثبت کرد تا همچنان خیلی‌ها به او امیدوار باشند.

بازی قابل قبول او در فیلم جهان پهلوان تختی و بخصوص شوکران هر دو ساخته بهروز افخمی و بازی متفاوت و بسیار دشوارش در فیلم شیفته فریبرز عرب نیا را به عنوان یکی از چهره‌های برتر دهه هفتاد سینمای ایران معرفی کرد. فریبرز عرب نیا بیش از پنج سال از عمر هنری خود را برای بازی در سریال پر بیننده مختارنامه صرف کرد که به گفته اکثر کارشناسان در ایران و کشورهای عربی یکی از بهترین بازی های خود را انجام داده است. فریبرز عرب نیا از سال 1381 تا 1387 در این سریال پر هزینه و پر مخاطب نقش مختار ثقفی را بازی کرده است.

جنجال‌ها

انتقادها و گفتار وی در سه برنامهٔ تلویزیونی هفت که در تاریخ‌های ۳۰ اردیبهشت و ۶ خرداد و ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ به صورت زنده پخش شد جنجال‌هایی به‌دنبال داشت.[۱]

کارگردانی

بنا به نقل روزنامه همشهری، فریبرز عرب نیا پیش تولید فیلم سینماییش آمبولانس را آغاز خواهد کرد. محمود فلاح تهیه کننده و داوود میرباقری مشاور کارگردان این فیلم است. بیشتر سکانس‌های این فیلم در تهران فیلمبرداری شده‌است. [۲]

فیلم‌های سینمایی

سریال‌ها

 

 

                                             

 

                                                

دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:54 ::  نويسنده : محمد علی

 

ایرج‌قادری بدون اطلاع رسانی و در سکوت کامل خبری درخاک آرام گرفت! + تصاویر مراسم

ایرج‌قادری بدون اطلاع رسانی و در سکوت کامل خبری درخاک آرام گرفت! + تصاویر مراسم
در سكوت و بدون هیچ‌ اطلاع‌رسانی در بهشت بی بی سكینه كرج به خاك سپرده شد...

ایرج قادری، كارگردان و بازیگر سینما بامداد امروز 17 اریبهشت ماه درگذشت و در سكوت و بدون هیچ‌ اطلاع‌رسانی در بهشت بی بی سكینه كرج به خاك سپرده شد.
فرامرز امینی از دوستان و نزدیكان قادری این خبر را تایید كرد و گفت: این خاكسپاری دقایقی پیش به پایان رسید. این كارگردان و بازیگر فقید سینما با نام كامل امیرایرج قادری متولد 1314 در تهران و دارای مدرك تحصیلی كاردانی بود. او فعالیت در سینما را با بازی در نقش كوتاهی در فیلم «چهارراه حوادث» ساموئل خاچیكیان در سال 1333 آغاز كرد و اولین فیلم خود را نیز در سال 1344 با نام «داغ ننگ» كارگردانی كرد.

 
 

 

                                                 

                                                                         

 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 1660
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->